Zwroty i reklamacje

Na skróty:

oświadczenie o odstąpieniu od Umowy

wzór formularza reklamacyjnego

Prawo odstąpienia od umowy w przypadku niezgodności Produktu Cyfrowego z Umową

1. Konsument oraz POCK, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku produktów w wersji cyfrowej warunkiem jest, że po złożonym Zamówieniu nie doszło do pobrania Produktu na własny nośnik danych.

2. Administrator zastrzega sobie prawo do monitorowania liczby pobrań danego Produktu.

3. Konsument oraz POCK może odstąpić od Umowy, składając Administratorowi oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oraz POCK oświadczenia przed upływem tego terminu.

4. Oświadczenie powinno zostać przesłane w formie elektronicznej na adres e-mail Administratora (kontakt@domnaglowie.pl).

5. Administrator w przeciągu 14 dni od złożenia oświadczenia zwróci Konsumentowi lub POCK poniesione koszty w związku ze złożonym Zamówieniem w ramach Transakcji.

6. Administrator dokonuje zwrotu środków w taki sam sposób, jakiego użył Konsument lub POCK podczas zawierania Transakcji.

7. Konsument oraz POCK po złożeniu oświadczenia zobowiązuje się do usunięcia otrzymanej wiadomości e-mail z odnośnikami do pobrania Produktu.

8. Konsument oraz POCK ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

9. Konsument oraz POCK odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

Reklamacje

1. Rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie cywilnym, jest wyłączona w stosunku do Kupującego innego niż Konsument lub POCK. W przypadku Konsumenta lub POCK, w zakresie odpowiedzialności za zgodność towaru lub Produktów Cyfrowych z umową znajdują zastosowanie przepisy ustawy o prawach konsumenta.

2. Administrator jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu rzecz wolną od wad.

3. Zgodność towaru lub Produktów Cyfrowych z umową ocenia się zgodnie z postanowieniami ustawy o prawach konsumenta.

4. W przypadku wystąpienia wady zakupionego Produktu, Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

5. Uprawnienia Konsumenta lub POCK związane z niezgodnością towaru lub Produktu Cyfrowego z umową oraz sposób ich realizacji określone są bezwzględnie obowiązującymi przepisami ustawy o prawach konsumenta.

6. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podany Regulaminie adres e-mail Administratora. Administrator w celu ułatwienia Konsumentowi lub POCK realizacji uprawnień związanych z niezgodnością towaru lub Produktów Cyfrowych z umową, przygotował wzór formularza reklamacyjnego, którym Konsument lub POCK może się posłużyć. 

4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Kupującego składającego reklamację, oraz żądanie Kupującego w związku z wadą towaru.

5. Administrator ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona. Jeśli tego nie zrobi w tym terminie, uważa się, że żądanie Kupującego uznał za uzasadnione.

6. Administrator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.