Honeycombs – układanka logiczna polecana przez Mensę

Honeycombs, czyli plastry miodu, to układanka logiczna dla całej rodziny. Porządne wykonanie, atrakcyjna forma i różne możliwości gry sprawiają, że produkt idealnie nadaje się zarówno na prezent, jak i do domowej biblioteczki gier familijnych. Dobra zabawa zarówno dla starszych, jak i młodszych dzieci.

Honeycombs – najważniejsze informacje

Gra składa się z żółtego woreczka i 52 żetonów z symbolami. Do tego dochodzi krótka i prosta instrukcja, która w przystępny sposób wyjaśnia, o co chodzi w tej zabawie. To ważna informacja dla osób, które nie lubią przedzierać się przez zawiłe zasady gry, z których ciężko pojąć sens i dużo czasu zajmuje samo wczytanie się i zrozumienie reguł. Tu są 3 proste warianty, 4 specjalne oznaczenia żetonów i kilka nieprawidłowych ruchów, których nie należy stosować. Pozostaje rozdzielić po 3 startowe żetony dla każdego, jeden położyć na środek i zacząć układankę (wariant B).

Honeycombs - układanka logiczna polecana przez Mensę

Honeycombs – wykonanie i jakość

Zarówno żetony, jak i opakowanie są wykonane bardzo solidnie.

Worek jest mocny i na pewno posłuży na długo, a żetony wyprodukowane z bardzo solidnego materiału, przypominającego mieszankę plastiku z porcelaną.

W każdym razie gruba i ciężka płytka jest naprawdę nie do zdarcia.

Honeycombs - układanka logiczna polecana przez Mensę

Całość sprawia, że Honeycombs sprawdzi się jako gra dla dzieci, które wiadomo, że różnie odchodzą się ze swoimi zabawkami, jak i gra podróżna.

Plastry miodu – jak w to grać?

Zasady są proste. Trzeba tak układać żetony, aby dopasować je symbolami. Im więcej symboli będzie zgodnych, tym więcej punktów. W zależności od ułożenia płytek, można je dopasować jednym lub kilkoma bokami. Jednak żeton dopasowany tylko jedną stroną może być tylko jeden. Dzięki temu unikniemy układania plastrów w formie wężyka – to nie o to tu chodzi.

Honeycombs - układanka logiczna polecana przez Mensę

Dodatkowe punkty otrzymuje się za ułożenie rdzenia, czyli za płytkę otoczoną 6 dopasowanymi za pomocą symboli żetonami. Gra przeznaczona jest dla 2-8 graczy od 6 lat.

Żeby nie było zbyt nudno mamy dodatkowe żetony, które możemy wykorzystać w grze, żeby zdobyć dodatkowe punkty:

  • z symbolem x2 – co oznacza, że jeśli wykonamy nim ruch, punkty będą policzone podwójnie,
  • z symbolem pszczoły – która jest jokerem – jeśli nie mamy idealnie dopasowanego żetonu, wskazujemy, który symbol jest jokerem i dokładamy do dowolnego symbolu,
  • ze znakiem strzałki – oznacza dodatkowy ruch, który gracz może wykonać zaraz po wykonaniu swojego podstawowego ruchu,
  • z symbolem złodzieja – jest to żeton zwany “Rabusiem”, dzięki któremu można przechwycić ruch przeciwnika, sygnalizując okrzykiem “Rabuś”. Po ułożeniu płytki w miejscu, które przeciwnik chciał zająć, dopiero wtedy może on wykonać ruch.

W Honeycombs można grać w 3 wariantach w zależności od wieku graczy i tempa gry:

  • wariant A – można układać plaster na czas po podzieleniu żetonów po równo między wszystkich graczy. Kto pierwszy ułoży układankę krzyczy “Pasieka”, wszyscy przerywają układanie, zostają sprawdzone dopasowania i jeśli są prawidłowe, policzone punkty. Po trzech rundach punkty są podsumowywane i wyłoniony zostaje zwycięzca. W momencie, gdy u któregoś z graczy, po zakończeniu układania jego plastra, zostanie znalezione nieprawidłowe ułożenie, nalicza mu się punkty karne i rozgrywka w tej turze zostaje wznowiona.
  • wariant B – można grać na zasadzie wykonywania tur – w każdej turze gracze wykonują ruch i układają wspólny plaster, a punkty są liczone za dopasowania. Wygrywa gracz z największa ilością punktów.
  • wariant C – nie ma tu rywalizacji, a gracze układają plaster jak puzzle, dopasowując symbole. Można też zapisywać punkty.
Honeycombs - układanka logiczna polecana przez Mensę

Ogólne wrażenia z gry

My graliśmy w wariant B, czyli układaliśmy jeden plaster miodu i liczyliśmy punkty za dopasowania. W trakcie okazało się, że można tu też grać strategicznie, planując kolejne ustawienia pod żetony, które mamy w puli. Dodatkowo, grając w dwójkę, nie wykorzystaliśmy całego potencjału gry. Lepiej byłoby, gdyby w Honeycombs zagrało więcej osób, wtedy na pewno zabawa i rywalizacja byłaby lepsza. Gra bardzo spokojna, idealna dla młodszych dzieci, które potrzebują czasu na zastanowienie się, znalezienie symboli i odpowiednie dopasowanie. Dla starszych będzie na pewno okazją do pokrzyżowania ruchów przeciwnikowi, ustawienia najlepszych dopasować, generujących dodatkowe punkty, zaplanowania ułożeń, tak aby przechwycić cały rdzeń.

Polecam tę grę dla całych rodzin, dla przyjaciół, jako rozrywkę na wakacjach czy podczas podróży. Dzięki tej grze można poćwiczyć spostrzegawczość, logiczne myślenie i planowanie strategii gry. Nie bez powodu Honeycombs jest polecana przez Mensę!

Jeśli chcesz kupić grę tu link do sklepu

Honeycombs – instrukcja pdf do pobrania

Choć zasady gry są dość proste, warto jednak mieć instrukcję pod ręką. Gdyby Wam się ona zagubiła lub gdybyście chcieli zapoznać się z dokładnymi zasadami gry możecie ją pobrać – instrukcja gry Honeycombs.

Udanej zabawy!

Może ci się również spodobać
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dziękujemy z pozostawienie komentarza.