Czym zająć dziecko w samolocie? Zestawienie gier, quizów i zabawek

Czym zająć dziecko w samolocie – to pytanie krąży mi teraz po głowie, bo czekają nas prawie cztery godziny lotu na nasze wakacje. Choć moi chłopcy są przyzwyczajeni do podróżowania i dobrze znoszą wielogodzinne jazdy i loty, staram się zapewnić im jednak jakąś rozrywkę. Przeszukując ofertę kilku firm znalazłam wiele ciekawych gier, quizów i innych czasumilaczy, które, mam nadzieję, spełnią oczekiwania moich dzieci, a komórki i tablety zostaną w mojej torebce.

Czym zająć dziecko w samolocie?


Wybierając się w podróż zawsze obawiam się jednego: marudzących z nudów dzieci. Nie ma się im zresztą co dziwić, jazda do Włoch czy Francji, pomimo że odbywa się w większości w nocy, i tak jest dla wszystkich męcząca. Zabieram więc ze sobą całe naręcze różnych zabawek, książeczek, malowanek, łamigłówek, zadań i gier, aby zapełnić dzieciom czas, który spędzają w podróży zapięci w fotelikach, cały czas w tej samej pozycji.

Podstawa to coś nowego, jeszcze nie rozpakowanego, forma niespodzianki. To zawsze się sprawdza. Bo nowe to ciekawsze i jeszcze nie rozkminione, a na to trzeba czasu. Czasu, którego podczas jazdy samochodem mamy w bród.

Jednak w tym roku nasza podróż odbędzie się samolotem. Lecimy do Hiszpanii, czyli mamy do pokonania dużo więcej kilometrów niż zwykle. Nie wyobrażam sobie tłuc się przez całą Europę samochodem z trójką dzieci przez dwa dni. Dlatego kupiliśmy przelot. No i tu mam problem. Bo o ile podróż trwa krócej, to i tak jest męcząca, i tak. Przez te 3,5 godziny trzeba coś robić. Przejrzałam więc ofertę kilku firm, tak aby skompletować propozycję gier, zabawek i quizów, które będą ciekawe dla dzieci i w małym, pakownym rozmiarze. Bo co jak co, ale do samolotu zabierzemy na pewno połowę mniej gratów niż do samochodu. Walizki mają ograniczony wymiar, więc nie wcisnę w nie tysiąca gier i zabawek. Wszystko musi być naprawdę małe i pakowne.

CZYM ZAJĄĆ DZIECKO W SAMOLOCIE

Podróż samolotem – na co zwrócić uwagę pakując zabawki?


Niektóre firmy znalazły niszę i produkują gry w mniejszym formacie tak, aby łatwo zmieściły się w bagażu. Często nazwane są “podróżne”, “travel” albo “mini”. Jednak nie każde gry podróżne nadają się do samolotu. Jak wiemy, lecąc zabieramy mniej bagażu niż autem, mamy bagaż podręczny, który ograniczony jest do pewnych rozmiarów, a jeśli bierzemy dużą walizkę ekstra, to musimy za nią ekstra zapłacić. W naszym przypadku staramy się zabrać jak najmniej i z wielu rzeczy rezygnujemy. Poza tym w samolocie jest mało miejsca i w zasadzie

Wybierając zabawki do tego zestawienia zwróciłam uwagę na kilka parametrów:

  • rozmiar i rodzaj opakowania (płaskie, małe, wąskie, teczki, woreczki)
  • rozmiar zabawki, jeśli opakowanie jest duże i czy jest możliwość zabrania gry bez pudełka
  • ilość graczy (najlepiej jedna osoba, ewentualnie dwie)
  • atrakcyjność wykonania (ładne rysunki, kolorowe)
  • poręczny kształt (płaskie ramki, karty, książeczki, możliwość przenoszenia bez opakowania, zamykane pudełka).

Zabawki do samolotu dla dzieci 3-6 lat


Szukając zajęcia podczas lotu dla przedszkolaków, myślałam głównie o malowankach, puzzlach i układankach. A znalazłam różne inne propozycje, począwszy od kart, poprzez zagadki i łamigłówki aż do labiryntów, przez które można przeprowadzać kolorowe kulki.

  1. Alexander – Samochody Gra – Układanka – Polega na ułożeniu kwadratu z 9 małych kwadratów tak, by znajdujące się na nich obrazki pasowały do siebie. Ułożenie tylko pozornie jest łatwe – trzeba dobrze się przyjrzeć, aby ułożyć poprawnie. Gra uczy cierpliwości i spostrzegawczości. Od 3 lat, pudełko wymiary 6/6/3 cm, cena 3 zł.
  2. Alexander – Karty Piotruś + pamięć – Dora poznaje świat – “Piotruś” – gra karciana, którą znają chyba wszystkie dzieci. Wszystkie karty oprócz Piotrusia mają swoją parę, którą trzeba skompletować. Osoba, która na końcu rozgrywki zostanie z Piotrusiem w ręku, przegrywa. Druga z gier “Pamięć” – to klasyczne memory. Gracze odkrywają po kolei po dwie karty, jeśli odnajdą parę gracz otrzymuje punkt, jeśli nie karty wracają na stół. Od 4 lat, pudełko wymiary 6/9/1 cm.
  3. Hape – puzzle pojazdy budowlane – układanka drewniana z uchwytami, dzięki czemu dziecko może w łatwy sposób złapać poszczególne elementy i dopasować do kształtów. Cena 28,10 zł, od 2 lat.
  4. Hape – magiczne kalejdoskopy – pozwalają zobaczyć świat w trochę innym kształcie i kolorze. Niezwykła zabawa i bajeczne obrazy. Od 4 lat, cena 9,90 zł.
  5. Hape – labirynt Robaczki – za pomocą magnetycznego patyczka można “złapać” kulkę i przeprowadzić ją poprzez labirynt we właściwe miejsce. Cena 75 zł, od 2 lat.
  6. Alexander – Czy wiesz jaki to zwierz? – w tej wygrywa ten, kto najszybciej będzie odnajdywał właściwe obrazki( spośród 96 leżących na stole) z fragmentami zwierzątka przedstawionego na polu, na którym stanie pionek. Cena 13 zł, pudełko wymiary 11/18/3,5 cm, dla dzieci od 4 lat.
  7. Alexander – Pamięć – gra, która doskonali pamięć, spostrzegawczość, a dorośli i dzieci mają równe szanse, mimo różnicy wieku. Często to właśnie dzieci wykazują się lepszą pamięcią niż rodzice. Dużo śmiechu i dobrej zabawy! Wiek od 4 lat, 70 kart, cena 21,50 zł. Pudełko dość duże, ale karty można zabrać osobno i układać w różnej ilości par.
  8. Alexander – Nie Śmiej Się Junior Mini – jest rodzinną grą planszową, pomyślaną tak, aby w grze mogły wziąć udział także młodsze dzieci. To gra, w której co chwila wybuchają salwy śmiechu. Kłopot w tym, że aby zdobyć przewagę nad rywalami, trzeba jak najdłużej zachować powagę. Za pomocą bączka lub aplikacji wylosuj gracza. Wyciągnij kartę i rzuć kostką, która wskaże hasło, które należy zademonstrować, w odmierzonym czasie. Rozśmiesz współgraczy. Ten kto zaśmieje się pierwszy spada o jedno pole na planszy. Cena 16,50 zł, pudełko wymiary 11/18/3,5 cm, dla dzieci od 3 lat.
  9. Granna – Puzzle Zwierzęta – Pierwsze puzzle dla malucha! Gra zawiera 4 puzzle 4, 6, 9, 12 – elementowe. Pudełko wymiary 3,6/19/19 cm, ale można przetransportować układankę w woreczku na płasko. Cena 29,99 zł, od 2 do 4 lat.
  10. Granna – Smart Króliczek – Króliczek to trójwymiarowa układanka dla małych dzieci. Składa się z czterech dużych, wytrzymałych drewnianych klocków. W zestawie jest 60 zadań, w których są przedstawione różne ustawienia z udziałem 4 elementów, z których złożona jest gra. Zadaniem dziecka jest odwzorowanie pokazanego obrazka za pomocą drewnianych części. Gra dla dzieci od 2 do 5 lat, cena 119,99 zł.  Pudełko jest spore, ale myślę, że da się zabrać książeczkę i elementy osobno, a kiedy gra się znudzi lub będzie za trudna, zawsze można się po prostu pobawić.
  11. Granna – Tangramy – magnetyczne puzzle, złożone z tanów, czyli części powstałych z pocięcia kwadratu. Można z nich ułożyć różne kształty. Granna proponuje 3 wersje układanki: ludzie, zwierzęta i przedmioty. Wszystko jest umieszczone w poręcznym zeszycie na zatrzask, w którym, po rozłożeniu, można układać tangramy za pomocą magnesów. Cena 39,99, od 5 lat, wymiary 1/16/16 cm.
  12. Kapitan Nauka – Kapitalne zagadki – zestaw dla dzieci w wieku 5-6 lat, w którym ponad 100 wciągających i podchwytliwych zagadek ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi i myślenie logiczne, a przede wszystkim gwarantuje świetną, twórczą zabawę! Zestaw został opatrzony pięknymi ilustracjami i spięty sprężynką, dzięki której łatwiej jest rozwiązywać zagadki. Cena 19,99 zł, rozmiar – troszkę większy niż karty do gry.
  13. Kapitan Nauka – Kapitalne zagadki – zestaw dla dzieci w wieku 4-5 lat, w którym ponad 100 wciągających i podchwytliwych zagadek ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi i myślenie logiczne, a przede wszystkim gwarantuje świetną, twórczą zabawę! Zestaw został opatrzony pięknymi ilustracjami i spięty sprężynką, dzięki której łatwiej jest rozwiązywać zagadki. Cena 19,99 zł, rozmiar – troszkę większy niż karty do gry.
  14. Kapitan Nauka – Kapitalne łamigłówki– zestaw dla dzieci w wieku 4-5 lat,  w którym ponad 100 wciągających i podchwytliwych łamigłówek ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi i myślenie logiczne, a przede wszystkim gwarantuje świetną, twórczą zabawę! Zestaw został opatrzony pięknymi ilustracjami i spięty sprężynką, dzięki której łatwiej jest rozwiązywać zagadki. Cena 19,99 zł, rozmiar – troszkę większy niż karty do gry.
  15. Kapitan Nauka – Zagadki obrazkowe Zabawy logiczne –  to wyjątkowa propozycja na wspólne spędzenie czasu dla rodziców i dzieci. 104     różnorodne zagadki uczą logicznego myślenia i wyciągania wniosków, ćwiczą koncentrację i wprowadzają w świat matematyki, a przede wszystkim stanowią świetną zabawę! Wiek 3-5 lat, cena 16,99.

Zabawki do samolotu dla dzieci 7-10 lat


Dla starszych dzieci wśród propozycji znalazło się dużo łamigłówek i gier logicznych, ale również zagadki i quizy. Ciekawą i zajmującym zajęciem będą również trudniejsze kolorowanki.

CZYM ZAJĄĆ DZIECKO W SAMOLOCIE
  1. Alexander – Sudoku Mini – gra logiczna, która polega na uzupełnieniu pustych pól takimi cyframi, aby w każdej kolumnie, każdym wierszu i każdym kwadracie (3×3 kratki), wyróżnionym grubymi krawędziami, znalazły się wszystkie cyfry od 1 do 9. Zestaw to 35 dwustronnych plansz, które pokryte są folią, dzięki której zapisane rozwiązania w przypadku błędu lub ponownej zabawy można zmazać. W komplecie mamy specjalny mazak, który łatwo się ściera. Wymiary pudełka 11/13/3,5 cm, cena 13 zł, od 8 lat.
  2. Alexander – Bitwa lądowa – travel – Klasyczna gra w statki, ale w ciekawej formie. Dzięki załączonym tablicom, gry można używać wielokrotnie, a płaski kształt ułatwia zapakowanie. Zasady są proste – każdy z graczy ma dwie tablice, na jednej rozmieszcza sylwetki sprzętu swoich wojsk i strzały przeciwnika, a na drugiej zaznacza swoje trafienia i chybione strzały. Wygrywa ten, kto pierwszy trafi wszystkie obiekty przeciwnika.
  3. Kapitan Nauka – Kapitalne zagadki – zestaw dla dzieci w wieku 7-8 lat, w którym ponad 100 wciągających i podchwytliwych zagadek ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi i myślenie logiczne, a przede wszystkim gwarantuje świetną, twórczą zabawę! Zestaw został opatrzony pięknymi ilustracjami i spięty sprężynką, dzięki której łatwiej jest rozwiązywać zagadki. Cena 19,99 zł, rozmiar – troszkę większy niż karty do gry.
  4. Kapitan Nauka – SuperQUIZ Świat – odkrywa fascynujące zjawiska przyrodnicze, nietypowe zwyczaje mieszkańców miast i regionów oraz ich kulturę. Mali podróżnicy poznają nawet najbardziej niedostępne miejsca na Ziemi, panujący tam klimat, najdłuższe rzeki, najwyższe szczyty oraz najlepsze miejsca do uprawiania ulubionych sportów. Dlaczego ocean słynący z huraganów i tajfunów nazwano Oceanem Spokojnym? – to jedno z pytań, na które sama nie znam odpowiedzi. Cena 24,90 zł, wiek od 7 lat.
  5. Kapitan Nauka – SuperQuiz PIŁKA NOŻNA – to piłkarski przewodnik każdego kibica – dla chłopców idealna skarbnica informacji i możliwość sprawdzenia swojej wiedzy. Fascynujące ciekawostki o najsłynniejszych piłkarzach, drużynach, niezapomnianych meczach, wydarzeniach oraz zasadach gry czyta się jednym tchem! Ponad 160 zaskakujących pytań quizowych wciąga do emocjonującej zabawy. Cena 24,70, wiek od 7 lat.
  6. Kapitan Nauka – Zagadki obrazkowe Angielski – Książeczka edukacyjna została opracowana specjalnie dla dzieci w wieku 6-9 lat. Po jednej stronie każdej karty książeczki znajdują się zagadki z kolorowymi ilustracjami, po drugiej – odpowiedzi, w sumie 104 zagadki. Format idealny na podróż, a słówka na pewno przydadzą się w czasie zagranicznych wojaży. Cena 16,99 zł.
  7. Kapitan Nauka – Kieszonkowiec geograficzny Gdzie Rzym, a gdzie Krym – to wyjątkowa edukacyjna gra karciana do nauki europejskich stolic przeznaczona dla dorosłych, młodzieży i dzieci już od 7. roku życia. Podczas wciągającej gry poznasz nazwy stolic państw Europy, ich położenie oraz symbole. Kieszonkowiec geograficzny będzie świetną pomocą w szkole, ale też doskonałą okazją do odświeżenia pamięci! Cena 17,99 zł. W serii znajdują się również inne karty, w tym matematyczne, na logikę czy do nauki angielskiego.
  8. Alexander – Kalambury – w tej drużynowej grze  wygrywa zespół, w którym gracze najlepiej potrafią przedstawić (za pomocą gestów lub rysunku) i najszybciej odgadnąć hasło wskazane losowo na karcie. Dużo dobrej zabawy i śmiechu. Gra zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Cena 13 zł, pudełko wymiary 11/18/3,5 cm, dla dzieci od 7 lat.
  9. Alexander – Gorący ziemniak – w tej grze masz tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się Ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz. Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy. Cena 16,50 zł, pudełko wymiary 11/18/3,5 cm, dla dzieci od 8 lat.
  10. Granna – Dżungla – zawierająca 80 zadań i dwustronną planszę, to właściwie dwie gry w jednej. Strona dzienna (zielona), podzielona na cztery mniejsze pola, sprawdzi się na początku wyprawy. Strona nocna (niebieska), z jednym dużym polem, to wyzwanie dla prawdziwych poszukiwaczy dzikich zwierząt! Gra jest zapakowana w dość duże pudełko, ale równie dobrze można zabrać osobno same plansze, które po złożeniu tworzą pudełko. W środku można umieścić książeczkę z zadaniami (różne poziomy trudności) i elementy gry. Cena 99,99 zł, wiek od 7 lat, ale dla dorosłych też jest to trudna łamigłówka. Więcej znajdziecie we wpisie o grach logicznych od Granny.
  11. Granna – Smart IQ Steps – Gra rozwija myślenie logiczne i wyobraźnię przestrzenną. W poręcznym i niewielkim pudełku mamy 120 zadań o różnym stopniu trudności. Klocki są przestrzenne i w takim kształcie, że ułożenie ich nie jest takie proste. Mamy tą grę od wielu lat i zawsze mam problem, żeby ułożyć zadanie. Cena 44,99 zł, wiek od 8 lat.
  12. Granna – Smart IQ Twist – Gra polega na dopasowaniu różnych elementów na planszy tak, aby powstał układ w obrazka. Do rozwiązania 100 logicznych zadań. Cena 39,99 zł, wiek od 6 lat, poręczne zamykane pudełko.
  13. Granna – Antywirus – wielopoziomowa gra logiczna. Różny poziom trudności zadań sprawia, że mogą je rozwiązywać zarówno dorośli, jak i dzieci. Elementy w tej grze przesuwamy płynnym falistym ruchem w czterech kierunkach po skosie. Celem gry jest usunięcie czerwonego wirusa poza planszę przez lukę w narożniku zanim zacznie się rozmnażać. wiek od 7 lat, cena 79,99 zł, płaski kształt ułatwi zapakowanie.
  14. Granna – Smart games – Magiczny las – bardzo poręczna gra logiczna, w wygodnym rozkładanym zeszycie na zatrzask. Elementy trzeba ułożyć tak, aby utworzyła się ścieżka, którą bohaterka może przejść z jednego do drugiego miejsca. 48 zadań i 1001 rozwiązań – od banalnych do wyjątkowo trudnych. Wiek od 6 lat, cena 39,99, seria gier podróżnych – elementy układanki są magnetyczne, dzięki czemu łatwiej się je układa w podróży, bo nie spadną.
  15. Granna – Tangram – to tradycyjna chińska układanka. Tysiące zagadek trzeba rozwiązać za pomocą tylko siedmiu klocków. Uczy cierpliwości, myślenia koncepcyjnego. wiek od 7 lat, liczba graczy: 1-2, cena 14,99 zł, wersja mini.
  16. Granna – Pentomino – układanka, której każdy element złożony jest z pięciu kwadratów i ma inny kształt. Gracze układają z tych elementów wzory, które znajdują się w instrukcji. wiek od 7 lat, liczba graczy: 1-2, cena 14,99 zł.
  17. Granna – Łamigami – Niepowtarzalna łamigłówka oparta na zasadach japońskiego origami. Wybierz 1 ze 100 zadań, składaj ostrożnie, znajdź rozwiązanie. Cel – z jednej strony czarne kwadraty, z drugiej białe. 100 ciekawych zadań podzielone na 4 poziomy trudności. Wiek od 6 lat, cena 19,99 zł.
  18. Granna – Statki – gra niezastąpiona w podróży. Każdy z graczy rozstawia swoją flotę i próbuje zatopić okręty przeciwnika. Komu się to uda, wygrywa. wiek od 7 lat, liczba graczy: 2, cena 14,99 zł.

Zabawki do samolotu dla dzieci od 11 lat

Tu chyba jest najgorzej. Nastolatek to już bardzo samodzielna postać, która zaszywa się w kącie, ze słuchawkami na uszach, aby spokojnie pograć na komórce lub tablecie. Wcisnąć mu jakąś grę logiczną to nie lada wyzwanie, ale spróbuję.

  1. Kapitan Nauka – Kieszonkowiec angielski What’s Up – to karciany quiz edukacyjny dla dorosłych i młodzieży od 15. roku życia,którzy władają językiem angielskim na poziomie średnio zaawansowanym i zaawansowanym (poziom B2-C1). Wciągający quiz pełen błyskotliwych dialogów i ciętych ripost sprawi, że nawet skomplikowane zwroty same wejdą do głowy! Cena 17,99, wiek od 15 lat.
  2. Kapitan Nauka – Kieszonkowiec angielski Piece of Cake – to wyjątkowa karciana gra edukacyjna dla dorosłych i młodzieży od 15. roku życia, którzy opanowali język angielski na poziomie średnio zaawansowanym i zaawansowanym (poziom B1-C1). Wciągający quiz z zabawnymi dialogami i pytaniami pozwala na naukę 172 angielskich idiomów! Cena 17,99 zł, wiek od 15 lat.
  3. Kapitan Nauka – Kieszonkowiec matematyczny Trzecia połowa – to wyjątkowa gra karciana do nauki ułamków dla  każdego fana nauki przez zabawę – mogą grać w nią dzieci już od 10 roku życia. Kieszonkowiec składa się z 55 kart, za pomocą których można zagrać w aż  5 edukacyjnych gier towarzyskich: memory, klapek, memory II, karuzela i  szachraj. Intrygujące ilustracje rozbudzają wyobraźnię, a rozgrywka doskonale rozwija spostrzegawczość i zdolność łączenia poszczególnych elementów w pary. Cena 15,99 zł, wiek od 10 lat.
  4. Kapitan Nauka – Kieszonkowiec logiczny Na logikę! – to wyjątkowa propozycja  dla pasjonatów zabaw logicznych i  miłośników główkowania. 69 podchwytliwych i wciągających zagadek logicznych o różnym stopniu trudności uczy myślenia logicznego i wyciągania wniosków, ćwiczy koncentrację, a przede wszystkim stanowi świetną zabawę! Cena 15,99 zł, wiek od 12 lat.
  5. Granna – Sherlock – W Sherlocku liczy się precyzja myślenia, umiejętność łączenia faktów i wyciągania poprawnych wniosków. Rozwiązywanie kryminalnej zagadki to wspaniała intelektualna uczta dla każdego młodego detektywa! Zasady są proste. Jedna karta jest na środku zakryta, a pozostałe rozdane między graczy. Każda z tych kart opatrzona jest symbolem, które spisujemy w swoich notatkach. Na tej podstawie i pytając przeciwnika o ilość zapisanych symboli, próbujemy odgadnąć kto jest na karcie odwróconej. Pudełko ma wymiary  5/13,2/13,2 cm, ale wydaje mi się, że karty i notatniki można spokojnie zapakować bez pudełka. Cena 39,99 zł, wiek od 10 lat.
  6. Granna – Winnica – Gracze rysują ścieżki na swoich arkuszach, próbując połączyć winogrona z farmami i zamkami. Na koniec każdej rundy podliczają punkty dla danej farmy – otrzymują je, jeśli liczba winogron, którą udało im się połączyć z obecnie rozgrywaną farmą, jest wyższa od tej, którą połączyli z farmą z poprzedniej rundy. Każda farma, za którą gracze nie otrzymali żadnych punktów, będzie ich kosztować po 5 punktów na koniec gry. Rozgrywkę wygrywa gracz, który po pięciu rundach zdobędzie największą liczbę punktów. Pudełko ma wymiary 6/20/20 cm, ale w środku mamy same karty, które można zapakować na płasko. Wiek od 10 lat.
  7. Granna – Dolores – w grze Dolores gracze wcielają się w piratów, którzy rywalizują ze sobą o najlepsze łupy z rozbitych statków. Ten, kto zdobędzie najlepszy zestaw skarbów, wygrywa. Gracze muszą wykazać się sprytem. Na koniec gry liczą się nie tylko te łupy, których mają najwięcej, ale także te, których mają najmniej. Poręczne pudełko 5/13/13 cm, a w środku same karty, które można zabrać osobno. Cena 39,99 zł, wiek od 10 lat.
  8. Granna – Skull – Gra, która zwraca uwagę na graficzne ornamenty na żetonach. Gra dla starszych dzieci, które potrafią blefować i mają mocne nerwy. Wszyscy gracze dostają po 4 żetony: 3 z kwiatami i 1 z czaszką. Każdy wykłada na stół po jednym żetonie, a następnie jeszcze po jednym – aż do momentu, kiedy któryś z graczy zdecyduje się podjąć ryzyko i rozpocząć licytację. Licytacja polega na podaniu liczby żetonów kwiatów, które zostaną odkryte w trakcie ruchu gracza. Inni gracze mogą podbić stawkę lub spasować. Gra kończy się w momencie, gdy któryś z graczy dwukrotnie odkryje wylicytowane kwiaty lub wszyscy gracze – poza jednym – stracą swoje żetony. Pudełko jest w miarę wygodne do zapakowania, wymiary 5/13/13 cm, ale żetony można zabrać bez pudełka i będzie wygodniej. Cena 39,99 zł, wiek od 10 lat.
  9. Alexander – karty do gry 54 szt. – klasyczne karty są bardzo dobrym pomysłem na podróż samolotem. Ilość gier znanych i lubianych od pokoleń jest bez liku. Dzięki temu możemy pograć ze starszymi dziećmi w gry, które sami znamy z podwórkowych rozgrywek. Tysiąc, Makao czy 3-5-8, to gry, które ja pamiętam i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nauczyć w nie grać mojego najstarszego syna. Cena 4,5 zł.
  10. Alexander – Mistrz słowa mini – “Mistrz słowa” to pasjonująca gra słowna dla 2 -10 graczy. w trakcie swojej kolejki każdy z graczy stara sie jak najszybciej ułożyć słowo z literek znajdujących się na wyrzuconych z kubka kostkach. Czas odmierzany jest zawsze przez klepsydrę. Po ułożeniu słowa określa się jego wartość punktową (wg podanej w instrukcji skali) i wpisuje do rubryki gracza w załączonym do gry notesie. Zwycięzcą zostaje ten kto zdobędzie najszybciej ustaloną wcześniej ilość punktów. Gra od 8 lat, ale starsze dzieci mają większy zasób słów, dzięki czemu gra może być przyjemniejsza. Cena 21,50 zł, wymiary pudełka 13,5/12,5/6 cm, ale grę można przetransportować w woreczku.

A wy co zabieracie ze sobą do samolotu? Podzielcie się swoimi pomysłami!

Może ci się również spodobać
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dziękujemy z pozostawienie komentarza.